תרגילים לשיפור וחיזוק הראייה.

לפני שנדבר על שיפור הראייה ועל תרגילי ראייה כדאי להפסיק להזיק לעיניים.כי הרי מה הטעם לשפר את ראיתינו אם נמשיך לפגום בה.מנוחה והרפייה תשפר את הראייה ותאפשר לעין לתקן את עצמה.התרגילים כתובים באופן כללי ואינם מותאמים למחלה זו או אחרת .

אז איך מתחילים?

צאו לשמש.התחילו להרגיל את העיניים לקלוט יותר אור ואל תשכחו להוריד מידי פעם את משקפי השמש……….

רישמו על דף בגדול .איך העיניים שלי מרגישות היום? ובכל יום במשך שבוע רישמו איך הן מרגישות.שימו לב לשינויים מיום ליום עדין בלי קשר לתירגול.

הורידו את משקפי הראייה כאשר אינכם זקוקים להם כדי לראות ראייה ברורה.הרכבת משקפיים הופכת את העיניים לעצלות.

נמשיך עם הרפייה .מטרת ההרפיה היא להפיג מתח, עייפות, כאב,שחרור ובכלל להתחיל לחוש את העיניים.

10155942_733094863391052_1209219124_n

  • כיפוי

שבו ליד שולחן שימו כר עליו והניחו את המרפקים בצורה נוחה וכפו(שימו שתי כפות ידיים על העיניים)את  העיניים.כפות הידיים כדאי שיהיו רכות וללא לחץ על ארובות העיניים.הידיים כאילו מערסלות את העיניים בעדינות בתוכן.

יש לשים לב שלא יחדור אור ,שבו במשך 8 דקןת לפחות ותנו מנוחה לעיניים.

נישמו לאט ועמוק ודמינו את הצבע השחור (הצבע השחור מרגיע את עצב הראייה). שחררו את  המחשבות .אפשר להאזין לתוכנית ברדיו או למוזיקה נעימה ומרגיעה.

תרגיל זה הוא משמעותי ומהווה בסיס לתירגול יום יומי והאפקט שלו הוא ארוך טווח.מומלץ לכפות  מספר פעמים ביום ואף רצוי.

ניתו לכפות את העיניים גם עם יד אחת כאשר לא מתאפשר לעשות זאת בדרך  שכתובה למעלה.

ניתן לעשות כיפוי גם בשכיבה עם כריות לתמיכת הידיים .

1560759_696320007068538_383354876_n

  • קומפרסים עם מים קרים

שיטפו את הפנים והעיניים במים קרים .אפשר לעשות זאת מספר פעמים ביום עם עיניים עצומות.דבר זה מסייע להרפייה ובנוסף מפחית נפיחויות בעיניים וכן מפיג עיפות.נגב פניך בעדינות לאחר השטיפה.

images (9)

  • עיסוי עיניים

מטרתו להפיג מתח ועיפות ולהזרים דם לשרירי העיניים.

הנח כף יד על כף יד ועשה תנועת רחצת פנים עם שתי הידיים.עבור על אזור הלחיים המצח הסנטר והקרקפת. עיסוי זה ממריץ ויוצר תחושת רעננות.

תרגילבחדר חשוך

שב בחדר חשוך לחלוטין ,שים לב שאין אור מממירים או כל מכשיר חשמלי אחר.

עצום את עינייך ברכות ונשום אל העיניים.נשימות אל עינייך מרגיעות ומשפרות את זרימת הדם לעיניים.

המלצות לתחילת הדרך.:עדיף לא להתאמץ לראות ברור,אל תשפטו את ראייתכם.עפעפו ברכות ובעדינות,הסיטו את העיניים לכל הכיוונים,אל תנעצו את העיניים אלא העבירו את מבטכם מפרט לפרט כדי לראות אותו בצורה ברורה .שימו לב להיקף הראייה שלכם,הסירו את המישקפיים זמן מה במשך כל יום והגדילו לאט את הזמנים.שנו היטב.עיצמו את ההעיניים מידי פעם ותנו להן מנוחה.

 

  • תרגיל דימיון.ככל שהדימיון מתפתח הראייה משתפרת

שבו בנוחות במקום נוח עבורכם בבית.ביחרו חפץ שאתם אוהבים הסתכלו עליו במשך 50 שניות.עיצמו את העיניים וזיכרו את החפץ בדימיונכם.פיתחו את העיניים והתבוננו האם החפץ נראה לכם ברור יותר.עשו זאת 3 פעמים ובידקו שוב. בשעת התרגיל כדאי לשים לב להיקף הראייה.

כעת, הסתכלו שוב על החפץ עיצמו את העיניים ודמינו את אותו מתקרב עד האף ומתרחק בחזרה למקומו,עשו זאת מספר פעמים פיתחו את העיניים ,האם הוא ברור יותר.

הרגישו לרגע את העיניים איך הן מרגישות ?

  • תרגיל הנדנדה

תרגיל זה מטרתו להוריד את המתח.התרגיל נעשה בצורה  קצובה ,פעולה גופנית זאת מסייעת להרפות את המחשבות והמח.

עימדו בפיסוק נוח ברוחב האגן,הידים רפויות לצידי הגוף והחל לנוע מצד לצד במיקצב רגוע.הראש נע יחד עם הגוף בצורה אחידה.דמינו כאילו שהפכתם להיות "המטוטלת בשעון קוקיה." כשאתם נעים לצד ימין הרימו את עקב רגל שמאל ולהפך כשאתם נעים לצד שמאל הרימו את עקב רגל ימין.רצוי לבצע תרגיל זה כאשר אתם עומדים מול חלון ומשקיפים לבחוץ ,אין צורך לראות מבעד לחלון בצורה מדויקת.בתרגיל זה העולם נע הפוך מהכיוון בו אתה מתנדנד. עשותרגיל זה לפרקים בעיניים עצומות.מומלץ לעשות תרגיל זהלפחות 5 דקות בכל פעם מספר פעמים ביום.

 

 

אתם מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה 0522757842

                                                                      unnamed

מחבר הפוסט

הפוסט נכתב ע"י .