fbpx

הכירו את הקורס להסרת משקפיים באופן טבעי במחיר מבצע  מחיר מבצע הסרת משקפיים באופן טבעי – לחצו לצפייה

טלפנו לייעוץ: 052-2757842

האם שיווי המשקל שלנו קשור לראייה?

האם שיווי המשקל שלנו קשור לראייה?

תוכן העניינים

יש קשר ישיר בין מערכת הראייה לבין שיווי המשקל. הקשר הוא ישיר דרך מערכות שמאזנות את שיווי המשקל ויש להם קשר ישיר על תנועתיות הגוף בהשפעת הראייה ולהפך. מחקרים מראים את השינוי המתחולל בשיווי המשקל כאשר משתנה מערכת הראייה .בשנים האחרונות חקרנו את הקשר בין שינוי בשדה הראייה והשפעתו על שיווי המשקל וקשר נוסף שנבדק הוא הקשר בין ראייה בעוצמה משמעותית בעין אחת לעומת השנייה וההשפעה על תנועתיות הגוף ועל שיווי המשקל.  

כדי להמחיש את הקשר בצורה ברורה דמינו לעצמכם את שדה הראייה שלכם שמורכב מראייה מרכזית ומראייה היקפית. במקרים מסוימים ומרובים, חלק גדול מהאנשים מרכיבי המשקפיים מנוונים את שדה הראייה ההיקפי עקב הסתרת המשקפיים את ההיקף ובעקבות הגדרה ברורה של ראייה דרך עדשת המשקפיים.

בסדנאות ובקורסים אנו בודקים את שיווי המשקל לפני התרגול  ובודקים את שיווי המשקל אחרי התרגול וחד משמעית ללא יוצא מהכלל יש שיפור בשיווי המשקל.

חקירה נוספת שעשינו היא על הקשר בין שיווי המשקל לבין פער ראייתי בין שתי העיניים.

החקירה נעשתה בשתי השערות שונות.

1. הקשר בין עין עצלה לבין שיווי המשקל והשימוש בצד דומיננטי בצורה משמעותית .

2.הקשר בין שיווי המשקל לאוכלוסיה בעלת ראייה חד עינית עקב גורמים שונים.

תוצאות התצפיות היו גם הן חד משמעותיות והראו על הקשר בין שיווי המשקל לראייה.

אחרי אימון ראינו את השיפור בשיווי המשקל גם במקרים שיש רק עין אחת פעילה.

בשיטתנו ניתן לשפר את שיווי המשקל בעזרת תרגילי עיניים וכן ניתן לשפר את הראייה בצורה משמעותית במקריים של פערים בין שתי העיניים.

מידע נוסף מויקפדיה:

מערכת שיווי המשקל (בלועזית: המערכת הווסטיבולרית) היא המערכת שמספקת לגוף האדם מידע בנוגע למיקומו ולתנועת גופו. איברי המערכת פרושים כך שיוכלו למדוד תנועות בכיוונים שונים, והם מספקים למוח מידע רציף על תנועת הגוף והראש ועל מיקומו של הגוף. המערכת אחראית על הפעלת  רפלקסים שמטרתם לשמור על שיווי המשקל ומיקוד הראייה בזמן תנועה.

מערכת שיווי המשקל מזהה תנועות של הראש, ושולחת אותות למערכת העצבים, ששולטת על תנועות הראש והעיניים, ולשרירים שאחראים על היציבה. כאשר הגוף או הראש נמצאים בתנועה יכול הגוף, בעזרת מערכת זו, להתאים את היציבה שלו לקבלת איזון. מערכת שיווי המשקל היא חלק ממערכת(המערכת הפרופריוצפטיבית) שאחראית על התחושה הפנימית של הגוף, ובאמצעותה מפענח המוח את התנוחות והתנועות של חלקי הגוף.

מערכת שיווי המשקל מפקחת על תנועת העיניים באמצעות הרפלקס הווסטיבולרי-אוקולרי כדי לספק לרשתית תמונה יציבה. הוכחות לקשר בין מערכת הראייה לשמירה על שיווי המשקל הופקו מניסויים בתפיסה ובאמצעות חקר התופעה הקרויה מחלת הנסיעה או מחלת ים, בה אדם חש בבחילה כאשר המידע אודות תנועתו הבא מהאוזן הפנימית אינו תואם את זה הבא ממערכת הראייה. ניסויים בתפיסה נעשו בחדר שניתן להזיז את קירותיו בלי להזיז את רצפתו. הניסויים הראו ששיווי המשקל של האדם העומד בחדר מתערער כשהקירות זזים. מבוגר העומד בחדר כזה על קורה ייפול כאשר הקירות יזוזו, ופעוט במצב כזה ייפול גם אם הוא ניצב על הרצפה עצמה.

רוצים לשמוע עוד על טיפולים במרכז?

לזירוז התוצאות בפיתרון בעיות מורכבות.        לחצו לפרטים

תרגול כלים מעשיים לטיפול בבעיות ראייה.   לחצו לפרטים

תרגולים לצפייה בכל שעה ומכל מקום.    לחצו לפרטים

קבוצות שנותנות כוח להתמיד ולתרגל.    לחצו לפרטים

צרו עימנו קשר עכשיו לייעוץ

טלפנו: 052-2757842

    מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן