fbpx

הכירו את הקורס להסרת משקפיים באופן טבעי במחיר מבצע  מחיר מבצע הסרת משקפיים באופן טבעי – לחצו לצפייה

טלפנו לייעוץ: 052-2757842

מהי גלאוקומה ודרכי הטיפול בה

מה זה קטרקט

תוכן העניינים

גלאוקומה או בשמה העברי ברקית, הינה קבוצה של מחלות שבהן נוצר נזק לעצב הראייה. דבר זה מתבטא בפגיעה בשדה הראייה עד כדי התדרדרות לעיוורון מוחלט. לרוב גלאוקומה קשורה בעליית הלחץ התוך עיני, דבר הגורם נזק לעצב הראייה, לרוב באיזור הדסקה או המאקולה.  במקרים רבים ראינו, שגלאוקומה מתפתחת במקרים של שימוש לא מאוזן בשתי העיניים, כלומר פער בטיב וחדות הראייה בין שתי העיניים.

מטרת הטיפול שלנו היא להפחית את הלחץ התוך עיני ולחזק את פעילותו של עצב הראייה. מטרת התרגולים הוא ליצור איזון בין שתי העיניים ,הגדלת שדה הראייה ולהזרים יותר דם לעצב הראייה . משום שבמחלה זו מאבדים את היקף הראיה בצורה משמעותית אנחנו מתמקדים בתרגילים שמרחיבים את היקף הראיה ומורידים עומס ולחץ ממרכז הראיה. תרגילים אלה כבר יוצרים שינוי מהיר ומשמעותי במקרה של גלאוקומה ועוצרים את הדרדרות המחלה,דבר שבפני עצמו קריטי.

מצב הלחץ בעיניים דורש תרגול ברמה יומיומית של תרגילים מיוחדים שמותאמים באופן ספציפי למצב העיניים .

בנוסף, במחלת הגלאוקומה אנו מתמקדות בעבודת גוף ספציפית לשרירים באזור העורף, הגב העליון, הפנים והלסת , מתוך ההנחה שמאמץ ראייתי במקרים אלה יוצר מאמץ בכל צורת ההחזקה וההפעלה של פלג הגוף העליון  דבר המשפיע על זרימת דם לרשתית ויצירת הלחץ התוך עיני. זרימת הדם אל העיניים מוגברת מעירה את עצב הראיה היא הכרחית ומשפרת את הראיה ואת מצבו של העצב האופטי.

סיפור מקרה

צביה(שם בדוי) אישה כבת 60 מקסימה ושובת לב ,רגישה מאוד . מרכיבה שנים רבות משקפי ראיה וסובלת ממצב של "חול בעיניים".  סובלת מכאבי ראש וכאבי גב חזקים מאוד. הגיעה לטיפולים בעקבות לחץ תוך עיני גבוה מאוד.הרופאה המליצה להתחיל טיפול תרופתי של טיפות להורדת הלחץ, כדי שלא תהיה פגיעה נוספת בעצב הראיה ובהיקף הראיה.יש לציין שצביה חששה מאוד מכיוון שאמה סבלה מגלאוקומה ומבעיות רישתית וקרנית. צביה ניסתה את הטיפול התרופתי אך הוא גרם לתופעות לוואי קשות של צריבה,חול בעיניים,ויובש אז עד כאב.

בדיקת שדה הראיה שעשינו הראתה ירידה בראיה ההיקפית.  עבדנו ביחד  כחודשיים, במהלכן  צביה הצליחה להוריד את הלחץ התוך עיני  ב – 10 בכל עין  ובנוסף הורידה את המספר במשקפיים ב1.5. בנוסף, צביה תרגלה מידי יום  בהתמדה ובנחישות ראויה להערכה. התרגילים שבהם התמקדנו היו תרגילים לזרימת הדם בצורה אקטיבית  לעיניה, תרגילים להגדלת שדה הראיה ותרגילים לאיזון בין שתי העיניים.

ספור מקרה

איציק בן 71, סובל מגלאוקומה וקוצר ראייה גבוה, מטופל בטיפול תרופתי על ידי  טיפות 3 פעמים ביום , במהלך הטיפול למד תרגילי עיניים שונים עם מיקוד של שיפור של היקף הראייה. בנוסף עבדנו על הגמשת פלג הגוף העליון בטכניקות עיסוי מיוחדות. תוך שלושה חודשים נוצר שיפור במצב הראייה והעיניים. בבדיקת רופא העיניים זה הוריד לו את מינון הטיפות לפעם ביום. איציק מקפיד לשים לב למאמץ של העיניים ולתרגל תרגילי הרפיה למרכז הראייה.

לסיכום: דרכי הטיפול בגלאוקומה הן מגוונות, ניתן לאזן את הלחץ התוך עיני ולהימנע מהחמרת המצב .

צפית והתרשמת?
לקבלת מיני-קורס לתרגול עצמי, במייל
יש למלא את הפרטים הבאים:

    רוצים לשמוע עוד על טיפולים במרכז?

    לזירוז התוצאות בפיתרון בעיות מורכבות.        לחצו לפרטים

    תרגול כלים מעשיים לטיפול בבעיות ראייה.   לחצו לפרטים

    תרגולים לצפייה בכל שעה ומכל מקום.    לחצו לפרטים

    קבוצות שנותנות כוח להתמיד ולתרגל.    לחצו לפרטים

    צרו עימנו קשר עכשיו לייעוץ

    טלפנו: 052-2757842

      מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

      גלילה לראש העמוד
      דילוג לתוכן