טלפון: 052-2757842       דוא”ל: [email protected]       כתובתנו: חומה ומגדל 1, חולון

     חפשו אותנו בפייסבוקהמרכז לשיקום הראייה והגוף בפייסבוק

תרגילי עיניים לשיפור הראייה בצורה טבעית: 6 תרגולי עיניים שכדאי לכם לנסות

תרגילים לשיפור וחיזוק הראייה

תוכן עניינים

לפני שנדבר על שיפור הראייה בדרך טבעית  ועל תרגילי ראייה כדאי להפסיק להזיק לעיניים.כי הרי מה הטעם לשפר את ראיתינו אם נמשיך לפגום בה.מנוחה והרפייה תשפר את הראייה ותאפשר לעין לתקן את עצמה. תרגילי העיניים כתובים באופן כללי ואינם מותאמים למחלה זו או אחרת .

אז איך מתחילים?

צאו החוצה אל אור היום. התחילו להרגיל את העיניים לקלוט יותר אור ואל תשכחו להוריד מידי פעם את משקפי השמש.

רשמו על דף בגדול .איך העיניים שלי מרגישות היום? ובכל יום במשך שבוע רשמו איך הן מרגישות. שימו לב לשינויים מיום ליום עדין בלי קשר לתרגולי הראייה שעשיתם.

הורידו את משקפי הראייה כאשר אינכם זקוקים להם כדי לראות ראייה ברורה. הרכבת משקפיים הופכת את העיניים לעצלות.

נמשיך עם הרפייה .מטרת ההרפיה היא להפיג מתח, עייפות, כאב,שחרור ובכלל להתחיל לחוש את העיניים.

כיפוי

שבו ליד שולחן שימו כר עליו והניחו את המרפקים בצורה נוחה וכפו(שימו שתי כפות ידיים על העיניים)את  העיניים. כפות הידיים כדאי שיהיו רכות וללא לחץ על ארובות העיניים. הידיים כאילו מערסלות את העיניים בעדינות בתוכן.

יש לשים לב שלא יחדור אור ,שבו במשך 8 דקןת לפחות ותנו מנוחה לעיניים.

נשמו לאט ועמוק ודמינו את הצבע השחור (הצבע השחור מרגיע את עצב הראייה). שחררו את  המחשבות .אפשר להאזין לתוכנית ברדיו או למוזיקה נעימה ומרגיעה.

תרגיל זה הוא משמעותי ומהווה בסיס לתרגול יום יומי והאפקט שלו הוא ארוך טווח. מומלץ לכפות  מספר פעמים ביום ואף רצוי.

אפשר לכפות את העיניים גם עם יד אחת כאשר לא מתאפשר לעשות זאת בדרך  שכתובה למעלה.

ניתן לעשות כיפוי גם בשכיבה עם כריות לתמיכת הידיים .

קומפרסים עם מים קרים

שטפו את הפנים והעיניים במים קרים .אפשר לעשות זאת מספר פעמים ביום עם עיניים עצומות. דבר זה מסייע להרפיה ובנוסף מפחית נפיחויות בעיניים וכן מפיג עייפות. נגב פניך בעדינות לאחר השטיפה.

עיסוי עיניים

מטרתו להפיג מתח ועייפות ולהזרים דם לשרירי העיניים.

הנח כף יד על כף יד ועשה תנועת רחצת פנים עם שתי הידיים. עבור על אזור הלחיים המצח הסנטר והקרקפת. עיסוי זה ממריץ ויוצר תחושת רעננות.

תרגיל בחדר חשוך

שב בחדר חשוך לחלוטין ,שים לב שאין אור מממירים או כל מכשיר חשמלי אחר.

עצום את עינייך ברכות ונשום אל העיניים. נשימות אל עינייך מרגיעות ומשפרות את זרימת הדם לעיניים.

המלצות לתחילת הדרך.:עדיף לא להתאמץ לראות ברור,אל תשפטו את ראיתכם. עפעפו ברכות ובעדינות,הסיטו את העיניים לכל הכיוונים,אל תנעצו את העיניים אלא העבירו את מבטכם מפרט לפרט כדי לראות אותו בצורה ברורה .שימו לב להיקף הראייה שלכם,הסירו את המישקפיים זמן מה במשך כל יום והגדילו לאט את הזמנים. שנו היטב. עצמו את ההעיניים מידי פעם ותנו להן מנוחה.

תרגיל דמיון: הדמיון גורם לשיפור בראייה

שבו בנוחות במקום נוח עבורכם בבית. ביחרו חפץ שאתם אוהבים הסתכלו עליו במשך 50 שניות.עיצמו את העיניים וזכרו את החפץ בדימיונכם. פיתחו את העיניים והתבוננו האם החפץ נראה לכם ברור יותר. עשו זאת 3 פעמים ובדקו שוב. בשעת התרגיל כדאי לשים לב להיקף הראייה.

כעת, הסתכלו שוב על החפץ עצמו את העיניים ודמינו את אותו מתקרב עד האף ומתרחק בחזרה למקומו,עשו זאת מספר פעמים פיתחו את העיניים ,האם הוא ברור יותר.

הרגישו לרגע את העיניים איך הן מרגישות ?

תרגיל הנדנדה

תרגיל זה מטרתו להוריד את המתח. התרגיל נעשה בצורה  קצובה ,פעולה גופנית זאת מסייעת להרפות את המחשבות והמח.

עימדו בפיסוק נוח ברוחב האגן, הידיים רפויות לצידי הגוף והחלו לנוע מצד לצד בקצב רגוע. הראש נע יחד עם הגוף בצורה אחידה. כשאתם נעים לצד ימין הרימו את עקב רגל שמאל ולהפך כשאתם נעים לצד שמאל הרימו את עקב רגל ימין. רצוי לבצע תרגיל זה כאשר אתם עומדים מול חלון ומשקיפים לבחוץ, אין צורך לראות מבעד לחלון בצורה מדויקת. בתרגיל זה העולם נע הפוך מהכיוון בו אתה מתנדנד. עשה תרגיל זה לפרקים בעיניים עצומות. מומלץ לעשות תרגיל זה לפחות 5 דקות בכל פעם מספר פעמים ביום.

אתם מוזמנים להירשם לרשימת התפוצה 0522757842

אולי יכול לעניין אותך

שינוי גודל גופנים
גלילה לראש העמוד